The Moroccon Adventure - Achter Gesloten Deuren

22 december 2017 Fotografie Reizen

Hola!Pauline hier. Leuk dat je er bent! Ik ben altijd nieuwsgierig, heb 1001 ideeën, probeer graag nieuwe dingen uit en ben nooit tevreden. Welkom in mijn wereld!

Ook hier ben ik te vinden!

Meer in deze categorie

Bekijken
Open different doors, you may find a you there that you never knew was yours. Anything can happen.

In mijn vorige post over Marokko vertelde ik dat we te maken hadden met een flinke cultuurshock toen we aankwamen. Gelukkig konden we wel snel wennen aan deze nieuwe manier van leven en gingen we op zoek naar de andere mooie plekjes van Marrakesh. De pareltjes van Marrakesh vonden we vooral achter gesloten deuren. Zo hebben we veel mooie, Marokkaanse architectuur gezien, in de lekkerste eettentjes gegeten en een hammam bezocht. In deze post zal ik vertellen over onze riads en de eettentjes.

Marrakesh achter gesloten deuren. Dat klinkt niet heel uitnodigend, maar dat maakt de plekjes des te exclusiever. In Marokko is het een aanrader om je overnachtingen te boeken in een zogenoemde riad. Dit is een traditioneel Marokkaans huis met een binnentuin. Vaak heeft die binnentuin een klein zwembad en dat levert samen met de mooie bouwstijl een mooi plaatje op. Veel riads bieden ook welnessbehandelingen aan, zodat je er echt helemaal tot rust kunt komen. Mocht het er op straat in de medina niet altijd even hygiënisch uitzien, in de riads ervaar je dus echt het tegenovergestelde.

De Marokkaanse architectuur komt hier heel mooi naar voren en de kamers zijn tot in de details goed afgewerkt. Ook de mensen die hier werken zijn erg gastvrij, behulpzaam en vriendelijk. Je wordt verwelkomd (zoals bijna overal 🙂 ) met een heerlijk glaasje muntthee wat ze op een speciale manier voor je inschenken en heb je vragen of wil je bijvoorbeeld een taxi boeken? Je kunt altijd bij ze terecht en ze regelen het voor je. We hebben in twee verschillende riads geslapen in Marrakesh en bij beiden kregen we iedere ochtend ook een heerlijk en uitgebreid ontbijt aangeboden op het dakterras. Zo konden we iedere dag in alle rust perfect starten. Onze conclusie was uiteindelijk dat het voelde alsof we veel te weinig hadden betaald voor wat we kregen. (het was echt goedkoop voor een westerling!)

Voor onze dinermomenten hebben we van tevoren een lijstje gevonden op een blog met leuke adresjes waar je heerlijk kunt eten en daar waren we erg blij mee, want deze pareltjes ontdek je niet zo snel zonder er vanaf te weten.  Zo zijn we de eerste avond begonnen bij Nomad. Een restaurantje die in het hart van de Medina ligt, maar waar je in eerste instantie zo voorbij loopt. Zoals veel van de restaurants in Marrakesh, had ook Nomad een heel mooi dakterras vanwaar je een mooi uitzicht hebt over een deel van de medina. Zowel het eten als het plekje was heerlijk.

Een ander mooi restaurant waar we gegeten hebben was bij Le Jardin. Ook hier loop je snel voorbij, maar als je er eenmaal bent na een lange wandeling door de smalle, drukke straatjes, kom je in een oase van rust. Het heet niet voor niets Le Jardin, want overal waar je kijkt zie je planten. Het is onvoorstelbaar dat je je eigenlijk nog steeds middenin in de drukke medina bevindt. Ook qua eten hebben ze heerlijke internationale gerechten met een Marokkaanse twist.

Terrasse des Epices is een geweldig mooi en groot dakterras waar we twee keer zijn geweest. De eerste keer na het avondeten voor een glaasje muntthee en de tweede keer voor het diner. Een origineel element van dit restaurant is dat ze graag pronken met de menukaart; deze is namelijk geschreven op een uitklapbaar groot bord, wat je kunt heen en weer rijden tussen de tafeltjes. Als voorafje namen we hier een kaasplankje en ondanks dat het menu er heerlijk uitzag, hebben we het hoofdgerecht overgeslagen en nog een lekker chocoladetoetje op. Gewoon omdat het kan.

Pepe Nero is een van de meest populaire plekjes in Marrakesh en het is dan ook erg belangrijk om hier op tijd voor te reserveren. Wanneer je door de grote voordeur stapt kom je bij een prachtig zwembad terecht waar alle tafeltjes omheen geplaatst zijn. Zoals bij bijna elk restaurant en elke riad, heb je in het midden een binnenplaats waardoor je s avonds naar een prachtige sterrenhemel kunt kijken. Dit restaurant heeft veel heerlijke Italiaanse gerechten en dat vonden we voor even een fijne afwisseling na al het Marokkaans.

Heb jij ook mooie pareltjes achter gesloten deuren gevonden in Marrakesh? Laat het weten in de comments!

Laat een berichtje achter!