De zonsondergangen van Cyprus

30 november 2018 Reizen

Hola!Pauline hier. Leuk dat je er bent! Ik ben altijd nieuwsgierig, heb 1001 ideeën, probeer graag nieuwe dingen uit en ben nooit tevreden. Welkom in mijn wereld!

Ook hier ben ik te vinden!

Meer in deze categorie

Bekijken
It doesn't matter where you're going when you have your best friend beside you. Pauline

Wanneer het in Nederland kouder wordt, zoek ik graag nog even de zon op voor we de die gezellige donkere dagen in gaan. En inmiddels hebben mijn lieve vriendinnetje Marloes en ik daar een traditie van gemaakt, vorig jaar gingen we naar Marokko en dit jaar gingen we naar Cyprus.

Deze keer kozen we voor een ontspannen vakantie aan zee en dat hebben we best wel goed voor elkaar gekregen, al zeg ik het zelf. We gingen de eerste zes dagen van november naar het stadje Paphos op Cyprus. Met een gemiddelde temperatuur van 26 graden, bleek dat een goede keuze geweest te zijn. We verbleven in het Capital Coast Resort aan zee waar ze ook nog eens een hoop heerlijke spa faciliteiten hebben. Theoretisch gezien hoefden we niet eens van het resort af, want alles was er. Zelfs een mini supermarkt waar ze ook wereldstekkers hadden, want die waren dus vergeten. Maar dat theoretische hebben we toch maar niet in praktijk gebracht, want zo ongeveer voor de deur stopte om de tien minuten een bus die ons binnen no-time in het centrum van Paphos kon afzetten. Dat deden we dan ook iedere avond, want leuke restaurantjes genoeg aan de haven voor een heerlijk diner met een shotje ouzo als afsluiter.

Meteen de dag na onze aankomst besloten we eerst maar eens goed gebruik te maken van de faciliteiten van het hotel. Een heerlijk uitgebreid ontbijt met uitzicht op zee, gevolgd door een massage, zwemmen, sauna, jacuzzi en uitrusten van dat alles op een heerlijk bedje in de zon aan zee, waar we de zon langzaam (maar dan ineens best snel) in de zee zagen zakken. En alhoewel reizen, nieuwe dingen zien en avonturen beleven hartstikke leuk is, is dit wat een mens zo af en toe echt eens even nodig heeft.

De dag erna was niet veel intensiever, want na wat baantjes trekken in het toch best wel koude zwembad en weer een heerlijk ontbijt, gingen we de stranden van Paphos af. We hebben er uiteindelijk eigenlijk maar twee gehad, want stranden zijn er om bij 27 graden lekker neer te ploffen in het zand en te genieten van de geluiden van de zee. Mijn mening. Ergens bovenop de rotsen bij ons tweede strand hadden we weer eersterangs plekjes voor het prachtige schouwspel wat zonsondergang heet.

Dag vier was toch wel echt de meest intensieve dag van onze trip. Het weer was ’s ochtends ook wat minder, dus we gingen wandelen door Paphos, souvenirtjes kopen en vervolgens met de bus naar De Rots van Aphrodite. Waarom ie zo heet? Volgens de legende zou de godin van de schoonheid, Aphrodite, bij deze rots uit de golven van de zee zijn geboren. En alhoewel het geen hele spannende plek is verder, is het er wel heel mooi. Rond deze tijd van het jaar was het er in ieder geval niet heel toeristisch en naast foto’s maken op de rotsen en zwemmen, kun je ook hier weer genieten van een prachtige zonsondergang. Enige nadeel is dat het daarna nog best wel heel lang duurde voordat de bus weer kwam en met slechts één kiosk aan de overkant die ook nog eens vroeg ging sluiten, was er niets anders te doen in het donker dan duimen dat die bus wel zou komen… grote cliffhanger hier. Of niet, aangezien ik dit anders niet zou schrijven. Dus ja, bus kwam gewoon op tijd, wij weer lekker eten bij de haven en op tijd slapen, want dat hoort bij een ontspannen vakantie.

Ken je dat moment dat je vroeg in de morgen ergens op tijd moet zijn en dat je daarom moet haasten en je ontbijt binnen een minuut op moet zijn? Ik niet, maar deze situatie kwam er aardig in de buurt, want we werden om 08:00 uur opgepikt voor een duik in de zee. En dan bedoel ik zo’n duik met flessen en alles. Marloes en ik hebben in onze tienerjaren al eenmaal gedoken in Mallorca en ik heb nog eens gedoken met een vrijgezellenfeestje in een zwembad, maar zonder een echte cursus moet je blijkbaar de hele instructieles nog eens volgen voor je weer een duik mag doen, dus mochten we weer even de schoolbanken in. De leraar was er duidelijk een beetje mee klaar om zijn verhaaltje voor de zoveelste keer te mogen vertellen en zuchtte zich letterlijk door zijn verhaal heen, maar we slaagden voor de korte test en uiteindelijk gingen we echt duiken! En alhoewel er niet ontzettend veel te zien was daar onder water, op een gigantische school met visjes na, was het wel weer een hele toffe ervaring. Wie weet ga ik toch maar eens een echte cursus volgen.

CAMERA }}

Het zonnetje scheen weer heerlijk en ’s middags hebben we nog lekker gesnorkeld, gezwommen, in de jacuzzi gezeten en op ons strandbedje gelegen. Die laatste drie deden we de volgende ochtend ook nog even tot onze taxi ons weer richting het vliegveld bracht. Het was geen spannend avontuur in Cyprus met bijzondere verhalen, schokkende ervaringen, cultuurshocks en wereldwonderen, maar wel een hele ontspannen vakantie waar deze twee dames echt even aan toe waren. The end.

Laat een berichtje achter!